Науково-методична діяльність

Використання інформаційно-комунікаційних технолоій в освітньому процесі

Розкриття технологій реалізації провідної педагогічної ідеї та її складових

Вважаю, що при викладанні математики слід не просто вчити розв’язувати задачі, а переконувати учнів в необхідності «знати на зубок» основні правила, формули, які є важливими у процесі життєдіяльності. Треба залучати учнів до процесу осмислення, як саме людина може застосовувати здобуті знання з математики. Коли знання «олюдняться», набудуть необхідного сенсу, то і в учнів з'явиться бажання вчитися.

У роботі враховую, що відмінними рисами сучасного життя є не тільки наявність насиченого інформаційного простору, до якого має доступ людина, але і необхідність володіння спеціальними засобами, які допоможуть учневі орієнтуватися в ньому.

Використання можливостей мультимедійних технологій: електронних підручників, електронних енциклопедій, медіатек цифрових освітніх ресурсів; електронних інтерактивних тестів; ресурсів Інтернету дає можливість досягнення наступних педагогічних цілей:

·         підтримка групових та індивідуальних форм вивчення математики в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу;

·         створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання математики;

·         підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення математики;

·         забезпечення диференційованого підходу до вивчення математики;

·         формування навичок розв’язування задач практичного та дослідницького характеру;

·         структуризація змісту навчання математики та активізації опорних знань.

Дану технологію розглядаю як пояснювально-ілюстративний метод навчання, основним призначенням якого є організація засвоєння учнями інформації шляхом сполучення навчального матеріалу і забезпечення його успішного сприйняття, яке посилюється при підключенні зорової пам'яті. Мультимедіа програми представляють інформацію в різних формах і тим самим роблять процес навчання ефективнішим. Економія часу, необхідного для вивчення конкретного матеріалу, в середньому складає 30%, а надбані знання зберігаються в пам'яті значно довше.

Розкриття запропонованих інновацій щодо організації  НВП

В практиці роботи використовую мультимедійні технології:

1. Для оголошення теми.  Тема уроку представлена на слайдах, в яких стисло висловлені ключові слова, схеми, що відображають тематику нового матеріалу.

2. Як супровід пояснення вчителя. В якості джерела лекційного матеріалу використовую власноруч створені мультимедійні презентації. Вони містять короткий текст, основні формули, схеми, малюнки, відео фрагменти.

При використанні мультимедійних презентацій в процесі пояснення нової теми є достатньою  послідовність кадрів, в якій відображені найважливіші моменти теми. На екрані можуть з'являтися визначення, схеми, які учні списують в зошит, тоді як вчитель, не витрачаючи час на повторення, встигає розповісти більше.

3. Як інформаційно-повчальна допомога

У навчанні особливий акцент ставиться сьогодні на власну діяльність особистості учня до пошуку, усвідомленню і переробці нових знань. В цьому випадку виступаю як організатор процесу навчання, як керівник самостійної діяльності учнів, надаю їм потрібну допомогу і підтримку. Результатами самостійної діяльності дітей стають матеріали,  які подаються не тільки у класичній формі (доповіді, повідомлення, реферати тощо), а також  у нестандартній  (мультимедійні презентації, творчі проекти, міні-дослідження)

4. Для контролю знань

Використання комп'ютерного тестування підвищує ефективність навчального процесу, активізує пізнавальну діяльність школярів. Тести можуть бути варіантами карток з питаннями, відповіді на які учень записує в зошиті або на спеціальному бланку відповідей.